Patiënten en consumenten maken steeds vaker gebruik van Facebook, Twitter en andere sociale netwerken en platforms om informatie te verzamelen en uit te wisselen over allerlei onderwerpen binnen een bepaald medisch indicatiegebied. Daarnaast zijn er talrijke blogs en fora waarop bezoekers meningen, ideeën en ervaringen kunnen delen over behandelmogelijkheden, medicijnen, ontwikkelingen en nieuwsitems.
Voor geneesmiddelenfabrikanten vormen deze social media een waardevolle bron van informatie. Inzicht in social media-informatie biedt u de mogelijkheid om rechtstreeks (bij) te sturen op het gebied van marketing, communicatie, productinnovatie en klantenservice. Zo kunt u bijvoorbeeld:
Gezien het grote aantal social media-platforms waarop patiënten en consumenten actief zijn, is het weinig efficiënt om deze handmatig te volgen. Daarom heeft MediTractus de PatientOmniBuzz ontwikkeld: een innovatief instrument dat op geavanceerde wijze alle relevante social media-data over een bepaald indicatiegebied verzamelt, clustert en analyseert. De PatientOmniBuzz levert real-time alle gegevens die voor uw organisatie relevant zijn en geeft direct antwoord op uw specifieke vragen. Gegevens kunnen zowel continu als ad hoc worden ingelezen en kunnen worden ingezet voor zowel kwantitatieve als kwalitatieve analyses. Uitkomsten worden kort en bondig gepresenteerd in een overzichtelijk Dashboard.
Met de PatientOmniBuzz kunt u alle relevante informatie die wordt gedeeld binnen social media direct en effectief inzetten om uw bedrijfsvoering te verbeteren. Wilt u weten welke mogelijkheden de PatientOmniBuzz biedt voor uw organisatie? Neem dan contact op voor een vrijblijvende demonstratie.
Sitefinity ASP.NET CMS